سورناسورنا، تا این لحظه: 13 سال و 6 ماه سن داره

سورنا توپولی

بالاخره طرز تهیه نودل^_^

1391/4/14 20:22
نویسنده : یاسمین
20,962 بازدید
اشتراک گذاری

سلام به دوستای عزیزم

امروز دوستای ما رفتن و من از رفتنشون خیلی ناراحتم و دلم براشون تنگ میشه

ازشون خواهش کردم قبل از رفتنشون به سوئد دوباره بیان پیشمون

قرار بود امروز مامان اینای من بیان لامرد پیشمون که اونا هم بخاطر کار باباییم نتونستن بیان احتمالا هفته ی دیگه بیان

منم کلی ازشون ناراحتم

کلا الان حالم گرفته است دیگهناراحت

سورنا خوابه و کامبیز رفته دوستامون رو برسونه فرودگاه گفتم منم از فرصت استفاده کنم و براتون طرز تهیه ی نودل رو بزارم

برید به ادامه لطفا

خب اول مواد لازم:

1.نودل ساده (که میشه همون نودل های گندم که همه جا گیر میات)و من بهتون توصیه می کنم از نودل مارک جهان که خیلی وقت نیست به بازر اومده استفاده کنید چون من خیلی از مارکهای ایرانی و خارجی رو امتحان کردم ولی خدایی هیچ کدوم مثل جهان نبوده هم از نظر شکل هم طعم(ببخشید که توضیحات من طولانیه هانیشخند)

2.نودل برنجی که تایلندی هم هست تو خارجی فروشی ها باید گیر بیات

3.میگوی تازه(اگر در دسترس تون نبود میتونید از گوشت چرخی استفاده کنید ولی با میگو واقعا یه چیز دیگه است)

4.گشنیز(به میزان دلخواهتون و بستگی به میزان موادتون داره):برگها و ساقه رو بصورت جداگانه خرد کنید به این صورت که ساقه ها خرد تر باشن ولی برگها خیلی نیازی به خرد شدن ندارند.

5.هویج:رشته های باریک

6.سیر و پیاز(یا پیازچه):به میزان دلخواه تون خلال خرد کنید

7.سس سویا(که در دو مدل یافت میشه یکی شور و یکی شور و شیرین) که ما به هر دوش نیاز داریم ولی اگه بخاید میتونید بجای اون مدل شیرینه از خیلی کم شکر استفاده کنید و توضیح میدم چرا

8.قارچ:ورقه های درشت خرد کنید

9.تخم مرغ

10.فلفل سبز ساده:خرد شده

11.جوانه ی ماش یا کندم(ترجیحا ماش):به میزان دلخواه

خب اول از همه موقع شروع به کارتون بزارید نودل برنجتون توی آب خیس بخوره چون این نودل خیلی نازک و پخته شده است نیاز به پختن و آب جوش نداره و فقط باید تو آب معمولی خیس بخوره تا نرم مثل ابریشم بشه(برای نرم شدن تقریبا 15 دقیقه وقت می خوات که در این فرصت بقیه ی موادمون رو تفت میدیم)

نودل

و دوم اینکه یه تابه ی بزرگ رو انتخاب کنید که عمیق باشه اگه ندارید می تونید از قابلمه استفاده کنید چون می خوایم نودل ها رو به موادمون اضافه کنیم بعد از سرخ کردن.

بعد سیر و پیازتون رو توی یک قاشق روغن(نه بیشتر چون نمی خوایم غذامون چرب بشه و دیگه اینکه موقع اضافه کردن سس سویا خیلی بد میسوزونت تون تجربه کردم باور کنیدنیشخند) تفت بدید تا یه کم رنگ بگیره نه خیلی زیاد

 نودل

بعد که رنگ گرفت سس سویای شور رو سه قاشق سوپ خوری و شیرین رو یک قاشق سوپ خوری اضافه کنید دوستانی هم که می خوان شکر اضافه کنند یه قاشق و نصفه کمتر از قاشق مربا خوری(حالا چرا شیرین؟اشتباه نکنید طعم غذامون شیریننمیشه به این دلیل بهش شکر میدیم چون سس شور خییییییییلی طعم نمک داره و اگه بهش شکر ندیم غذامون قابل خوردن نمیشه و شکر فقط شوریه سس رو کنترل میکنه)

نودل

بعد از اون بلافاصله میگو هاتون رو که از قبل تمیز کردین رو بهش اضافه می کنید

نودل

نودل

یه کم که تفت بخوره کافیه چون میگو وقتی زیاد پخته بشه سفت میشه و طعمش عوض میشه(اینو بعنوان تجربه ی یه جنوبی از میگو گفتما نیشخنددر همه ی مواقع این صدق میکنهچشمک)

بعد فلفل سبز و هویج و ساقه های گشنیز و مقداری از برگش رو با هم به موادمو اضافه میکنیم و یه کم تفت میدیم بعد قارچها و مقداری از جوانه تون رو هم اضافه می کنیم(توجه کنید ما نمی خوایم رنگ هیچ کدوم از سبزیجاتمون عوض بشه چون هم طعمش بد میشه هم رنگ کلیه غذامون بنا بر این خیلی سرخشون نکنید) 

نودل

 

نودل

نود

اینجای کار که میرسید دیگه نودلا برنجیتون رو باید چلو کش کنید و نرم شدن دیگه

نودل

در حین اینکه کاراتون رو میکنید یه ظرف آب رو جوش بیارید برای نودل گندمتون و اونا رو بریزید توش و پاکت های ادویه ی داخلش رو هم بهش اضافه کنید وقتی یه کم نرم شدن در قابلمه تون رو ببندید برای 2 تا 3 دقیقه بزارید تا بجوشن نه بیشتر چون شفته میشن

می تونید برای طعم دار شدن نودلاتون یه کم بهش گشنیز و اگه در دسترستون بود پیازچه اضافه کنید 

نودل

نودل

بعد که پخت مثل برنج چلوکش اش کنید(جدا از نودلای برنجی تون) 

 

نودل

بعد اول نودل برجتون رو به موادتون اضافه کنید و آروم و بدون اینکه خرد بشن زیر و رو کنید تا هم تفت بخوره هم با موادتون قاطی بشه و رنگ مواد رو به خودش بگیره

نودل

بعد از اون نودل گندم رو بهش اضافه کنید و باز آروم با هم قاطی شون کنید تا هم با نودل برنج قاطی بشه هم با موادمون

نودل

نودل

بعد که خوب قاطی شدن بین موادتون رو باز کنید و بهش تخم مرغ تون رو اضافه کنید(توجه کنید ما خیلی به تخم مرغ نیازی نداریم چون پروتئین کافی داریم تو غذامون فقط یه کم به طعم و رنگش نیاز داریم واسه همین اگه واسه دو تا سه نفر نودل درست می کنید یه تخم مرغ کافیه اگه تا 5 نفر باشه هم دو تا کافیه به همین ترتیب نسبتش دیگه دستتون میات)

نودل

نودل

خیلی هم نزنید و بزارید تا یه کم خودش رو بگیره بعد کم کم بینش رو باز کنید و اجازه بدید همه اش بپزه و در همین حین بقیه ی برگ گشنیزاتون رو هم اضافه کنید و با نودل هاتون و بقیه ی موادتون قاطی کنید

نودل

نودل

حالا دیگه میتونید تو ظرف بریزد و سرو کنید

نودل

معمولا با این سس خوشمزه میشه این رو هم تو خارجی فروشی ها گیر میارید.

و البته با مقداری جوانه چشمک

نودل

نوش جانلبخند

امیدوارم از این نودل لذت ببرید

من که خیلی دوست دارم و البته تا حالا برای هر کی درست کردم همه خیلی دوست داشتن و دستورش رو گرفتن ازم

امتحان کنید شاید شما هم دوست داشته باشیدبای بای

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (11)

نگین مامان رادین
14 تیر 91 20:52
عزیزم رمز رو برات فرستادم ولی تائیدش نکن چون یادم رفت خوصوصی بزنم


مرسی گلم آره خودم حواسم بود
ممنون از لطفت
خاله باران
14 تیر 91 22:51
حالا ببینم گل پسر کجا بود؟؟؟


والا اون موقع گل پسر مشغول شیطونی بود پیش باباش و عموش عکساش رو حتما بعد میزارم
مرسی خاله جون
.نینی گوگولی nazii
15 تیر 91 2:19
الان ساعت 2:20 بامداده....وااای وفتی اینارو دیدم یه عالمه دلم خووااااست
یاسی اومدی برام درست کنیا مادر جاااان ای دون ای دون


آخی قربونت برم حتما میارم برات درست میکنم تازه سوشی هم برات درست می کنم
نایسل
15 تیر 91 12:10
عزیز دلم حتما درست میککنم میسی


قربونت عزیزم
نایسل
15 تیر 91 12:11
سالگرد ازدوجاتون مبارکککککککککککککککک اونم به قمری عزیزززز دلم براتون بهترین ارزوها رو دارمممم


مرسی گلم
ممنون از لطفت همینطور برای شما هم مبارک باشه
فروغ
15 تیر 91 15:48
آخییییییییی جیجلم به یلدا میگفتی اون بیاد پیشت تا هفته آینده گلم
هی وای چه نودلی به به دست گلت درد نکنه عزیزم

نمیان اصلا معرفت ندارن به خدا
جات خالی بود گلم
I
17 تیر 91 1:55
اگه مى روش پخت سوشى روهم بزارين


بعله حتما میزارم
مادر کوثر
25 تیر 91 15:22
وااااااااااااااای عزیزم
مرسییییییی
واقعا عالیهههههههههههه
چه دقیق و کامل توضیح دادیییییییی. حظ کردم
باید حتما درستش کنم.
بوس بوس بوس


خواهش میکنم عزیزم قابلی نداشت
خوشحالم که خوشت اومده
آره این یکی رو قول میدم که خوشتون میاات حتما چون واقعا خوش طعمه
مریم
31 فروردین 95 14:55
ممنونم خیلی خوب توضیح دادین . موفق باشین خواهش می کنم شما هم موفق باشید
جولی
18 اردیبهشت 95 0:54
خیلی عالی بود... ولی من نودل طبیعی روهیچ جاگیرنمیارم..خیلی وقته دنبالشم منظورتون از نودل طبیعی چیه عزیزم؟
یاسمن
31 مرداد 95 22:24
سلام مرسی از راهنماییت به وب منم سر بزن یاسمین جون سلام خواهش می کنم عزیزم چشم حتما